Adam Jarecki

„Nie ma”

In życie on 04/10/2010 at 10:56

Współczesny kapitalizm wciąż umie mnie zadziwić. Wydawałoby się, że jeżeli ktoś chce wydać pieniądze, nie powinien mieć z tym najmniejszego problemu.

Postanowiłem kupić buty, kilka koszul i krawat. Tylko z krawatem nie było problemu.

W każdym sklepie obuwniczym, do którego wszedłem, udawało mi się znaleźć jedną lub dwie pary ładnych, prostych i nie udziwnionych butów. W żadnym nie było odpowiedniego rozmiaru a przecież 42 to ogólny standard. Daruję już sobie dywagacje o rozmiarach, ze śmiechem przyjąłem wieść, że w większości firm noszę numer czterdziesty. Zaskoczenie w tej sprawie minęło mi bowiem podczas ostatniego poszukiwania garnituru, podczas którego okazało się, że noszę rozmiary… dziecięce. Na przykład w Vistuli pani od razu przy wejściu krzyknęła przez pół salonu, że najmniejszy rozmiar to 50, co oznacza, że zmieściłoby się w nim półtora mnie.

Ale problemów z koszulami to już zupełnie się nie spodziewałem. Żebym ja chociaż miał jakieś kosmiczne wymagania! A miała być: biała, gładka, z kołnierzykiem 39 i szczupła, bo na wysokości pach mam jakieś 95 cm. Wydawałoby się, że nic prostszego. Po stracie trzech godzin we wszystkich możliwych sklepach doszedłem do wniosku, że powinienem przytyć co najmniej dziesięć kilo – wszystko wisiało jak worek… Jak to się dzieje, że w polskiej stolicy branży odzieżowej nie można kupić białej koszuli?!

No nic, dzisiaj czeka na odwiedziny druga połowa miasta. Trzymajcie kciuki, bardzo Was proszę.

Skomentuj

